سامانه CRM

سامانه CRM به یک بستری گویند که سازمان ها را در جهت رشد روز افزون یاری می کند. CRM و یا همان سامانه ی مدیریت ارتباط با مشتری به بهبود روابط بین سازمان و مشتریان کمک زیادی می کند. علاوه بر این سامانه ی سی آر ام روابط هر فرد و یا سازمان دیگری که با آن در ارتباط باشد را بهبود می بخشد. بنابراین یکی از ویژگی های مهم سامانه سی آر ام جمع آوری و ذخیره ی اطلاعات می باشد.

حجم گسترده ی اطلاعات در نرم افزار سی آر ام منجر به پیچیدگی مدیریت نخواهد شد. بلکه از آنجایی که سامانه مدیریت ارتباط با مشتری اطلاعات به صورت دسته بندی ذخیره می کند، مدیریت افراد نیز کار آسان تری خواهد شد. به طور کلی مدیریت سازمان و یا فروشگاه و یا هر نهاد دیگری با سامانه CRM کار سختی نخواهد بود.

در ادامه به قابلیت ها و ویژگی های این سامانه خواهیم پرداخت. ویژگی هایی که باعث می شود مدیران، کارمندان، مشتریان و سایر افراد درگیر با سازمان احساس رضایت کنند.

سامانه ی مدیریت ارتباط با مشتری مدیران سی آر ام تمامی قابلیت های مدیریتی را در خود جای داده است. در نتیجه سازمان با سرعت بیشتری به رشد و پیشرفت خود ادامه خواهد داد. قابلیت های سامانه CRM بسیار گسترده می باشد برای مثال شامل تمامی امور مربوط به سازمان ها و فروشگاه ها می شود.

 

قابلیت های سامانه سی آر ام

1) مدیریت مشتریان با سامانه مدیریت ارتباط با مشتری

مهم ترین عامل پیشرفت هر شرکت مشتریان آن است. اگر در یک فروشگاه و یا شرکت بتوان مشتریان را به درستی مدیریت کرد، در نتیجه می توان به بالاترین سود دست پیدا کرد. اما مدیریت مشتریان همواره یکی از دغدغه های مدیران بوده است. چرا که در هر فروشگاه و شرکتی مشتریان زیادی وجود دارد. هر کدام از این مشتریان دارای نیازی خاص و سلیقه و اخلاق به خصوصی می باشند. بنابراین مدیریت آن ها بدون تجربه و بدون استفاده از ابزاری مثل سامانه ی سی آر ام امکان پذیر نخواهد بود.

2) مدیریت کارمندان با سامانه مدیریت ارتباط با مشتری

یکی دیگر از قابلیت های سامانه سی آر ام در سازمان ها و شرکت ها مدیریت کارمندان می باشد. این سامانه مدیریت کامل امکاناتی در خصوص کارمندان مثل ایجاد وظیفه، انتقال وظایف، ورود و خروج کارمندان، گزارش نویسی، تنظیم تاریخ وظایف، مرخصی ها و حقوق کارمندان انجام می دهد. این امکانات برای سازمان های کوچک و بزرگ قابل استفاده می باشد. فرقی نمی کند که داخل یک سازمان چه تعداد کارمند مشغول به کار هستند. در هر صورت با سامانه ی سی آر ام می توان به راحتی کارمندان را مدیریت کرد.

مشاهده ی شرح وظایف انجام شده و گزارشات کارمندان کمک زیادی به بررسی عملکرد آن ها می کند. بنابراین یکی دیگر از مزایای مدیریت کارمندان با سامانه مدیران CRM نظارت بر کارکنان و ارزیابی آن ها می باشد. با این امکانات می توان به نقاط ضعف کارمندان پی برده و آن ها را رفع کرد.

کارمندان شرکت نیز با استفاده از چنین سامانه ای قطعا احساس رضایت خواهند کرد. چرا که تمامی امور و وظایف خود را با یک سامانه ی جامع و کاربردی انجام خواهند داد. همچنین نظم، دقت و سرعت انجام وظایف در سازمان افزایش پیدا می کند.

3) بازاریابی با سامانه مدیریت ارتباط با مشتری

یکی از ویژگی های برتر سامانه ی سی آر ام بالا بردن اثر بخشی بازاریابی می باشد. این سامانه تمامی ابزار ها را برای انجام بهترین بازاریابی در اختیار سازمان ها قرار می دهد. به همین دلیل بازاریابان تمامی اقدامات مربوط به بازاریابی را از قدم اول تا قدم آخر را می توانند با سامانه CRM انجام دهند. وجود قیف بازاریابی در سامانه ی سی آر ام نیز کمک زیادی به انجام فرآیند بازاریابی خواهد کرد.

همچنین دسته بندی مشتریان در سامانه یکی دیگر از امکاناتی می باشد که بازاریابان می توانند از آن استفاده کنند.

بازاریابان تمامی فعالیت های خود را در سامانه ی مدیریت ارتباط با مشتری ثبت خواهند کرد. مدیر بازاریابی در هر زمان که نیاز باشد می توان امور بازاریابی را بررسی و مدیریت کند. در این صورت می توان به مشکلات فرآیند های بازاریابی نیز پی برد. نتیجه میگیریم با استفاده از سامانه ی بازاریابی سی آر ام می توان بهترین نتیجه و بیشترین تعداد مشتریان را بدست آورد.

 

مزایای استفاده از سامانه ی مدیریت ارتباط با مشتری

همان طور که در ابتدای مقاله بیان شد، سامانه ی مدیریت سی آر ام دارای قابلیت های گسترده ای می باشد. در این مقاله نیز به ۳ تا از مهم ترین قابلیت های این سامانه پرداختیم. اما این سه قابلیت درصد کوچکی از قابلیت های سامانه ی سی آر ام می باشد. همچنین برای دریافت راهنمایی می توانید با مشاورین مدیران سی آر ام تماس حاصل فرمایید.

بهره مندی از قابلیت های بیان شده با سامانه ی CRM امری آسان خواهد بود. از مزیت دیگر سامانه ی سی آر ام این است که تمامی قابلیت های مورد نیاز را به صورت جامع و یکجا باهم دارد.

تمامی اطلاعات به صورت یکپارچه و منسجم جمع آوری خواهد شد. این مزیت به نظم دهی به امور شرکت ها و فروشگاه ها کمک چشمگیری خواهد کرد. به طور کلی استفاده از خدمات سامانه منجر به افزایش رضایت مشتریان، کارمندان و سایر افرادی که با سازمان در ارتباط هستند خواهد شد. با افزایش رضایت افراد رشد سازمان نیز افزایش می یابد؛ در نتیجه سهم بیشتری از بازار می توان از آن خود نمود.