مشکلات پرسنل فروش چیست و مدیران سی آر ام چگونه مشکل فروش را حل می کند؟

کسانی که هنوز سی آر ام را تهیه نکرده اند، تصور می کنند که CRM تنها می تواند در حل مشکلات مدیران تاثیرگذار باشد. در صورتی که اینطور نیست. چرا که پرنسل نیز در کنار مدیران با مشکلات زیادی روبرو می شوند. پس بهتر است در این بخش بدانیم که مشکلات پرسنل فروش چیست و مدیران سی آر ام چگونه مشکل فروش را حل می کند؟

11 مشکل پرسنل فروش

زمانی که یک مدیریت نتواند کسب و کار و فروش خود را به درستی سازماندهی کند، پس در نتیجه در کنار آن پرسنل نیز با مشکلات زیادی روبرو می شوند. از آنجایی که سپری کردن و پیشبرد روند فروش نیز به پرسنل نیازمند است، در این صورت عملکرد فروش به صورت کلی مختل می شود.

پس بهتر است بدانید که مشکلات پرسنل فروش چیست و مدیران سی آر ام چگونه مشکل فروش را حل می کند؟ اینجاست که با خیال آسوده می توانید از مدیران سی آر ام در افزایش فروش، بازدهی بیشتر، سازماندهی در امور و حل و فصل تمامی مشکلات و چالش ها کمک بگیرید.

1. پیگیری نادرست و نامنظم

اینجاست که پرسنل نمی توانند به صورت برنامه ریزی شده و هماهنگ، به روی تمامی امور رسیدگی کنند. پس عملکرد فروش مختل شده و بسیار نامنظم می شود. بروز این مشکل در کنار مدیریت غلط به خودی خود رخ می دهد که به راحتی توسط مدیران سی آر ام قابل بررسی و حل می باشد.

2. کلافگی

مشکلات پرسنل فروش چیست و مدیران سی آر ام چگونه مشکل فروش را حل می کند؟ زمانی که پیگیری به درستی صورت نگیرد، تمامی پرسنل دچار سردرگمی و کلافگی در کار روزمره خود می شوند. چرا که آن ها نمی دانند مشکل اصلی کجاست، از کجا باید شروع کنند، چطور باید به مشتریان رسیدگی کنند و در نتیجه همه چیز از دست می رود.

3. فراموش کردن مذاکره با مشتری

زمانی که پرسنل با سردرگمی و کلافگی روبرو می شوند، فکر و ذهن آن ها به سمت موارد و چالش هایی که سر راه است، کشیده می شود. در نتیجه آن ها فراموش می کنند تا مذاکرات لازم را برای حفظ مشتری انجام دهند. پس مشتری خود را از دست می دهند.

4. عدم دسته بندی مشتریان

در پس تمام اتفاقاتی که رخ می دهد، پرسنل نمی توانند مشتریان خود را بر اساس نیازی که دارند و به شکل هدفمند دسته بندی کنند. این کار باعث می شود تا نیاز مشتری شناسایی نشده و فروش به شدت کاهش پیدا کند. چرا که دسته بندی مشتریان از مهمترین بخش های مدیریت سی آر ام محسوب می شود.

5. نداشتن اولویت جهت تماس

مشکلات پرسنل فروش چیست و مدیران سی آر ام چگونه مشکل فروش را حل می کند؟ بهتر است بدانید مشکلی که پرسنل درگیر آن می شوند، در نظر نگرفتن وقت و زمان درست و صحیح برای تماس با مشتریان است. از آنجایی که تماس گرفتن بخش مهمی از بازاریابی برای افزایش فروش می باشد، پس اولویت بندی برای این بخش مهم از دست می رود.

6. نداشتن ابزار پیگیری

وقتی که پرسنل در امور نظم و هماهنگی نداشته باشند، پس در نتیجه برای پیگیری کردن مشتریان و نیاز آن ها نیز هیچ ابزار و ایده ای ندارند. به این ترتیب، آن ها نمی توانند هیچ نقش موثری در افزایش فروش و جذب مشتری داشته باشند. این به مرور زمان، باعث بروز مشکلات دیگری می شود. که تنها مدیران سی آر ام می تواند به حل آن ها بپردازد.

7. از دست رفتن مشتری

نداشتن ایده و بازاریابی صحیح برای جذب مشتری، عدم هماهنگی درست در انجام کارها و رسیدگی به امور در نتیجه کلافگی پرسنل، دست به دست هم داده و باعث از دست رفتن مشتریان می شوند. پس می توان گفت شما با مشکلات ذکر شده، سریعا به این مرحله از کسب و کار خود می رسید. که شما را نا امید کرده و نمی توانید دوباره مشتریان خود را جذب کنید.

8. تداخل فرصت فروش بین فروشنده ها

مشکلات پرسنل فروش چیست و مدیران سی آر ام چگونه مشکل فروش را حل می کند؟ یکی از مشکلات مهم، زمانی رخ می دهد که فروشندگان بدون هماهنگی و سازماندهی در رسیدگی به امور، سعی می کنند از فرصت های متنوع برای فروش استفاده کنند. پس این باعث ایجاد تداخل فرصت فروش در بین فروشندگان و در نتیجه نارضایتی مشتری و از دست رفتن وی می شود.

9. نداشتن اطلاعات از شخصیت، وضعیت و توامندی مشتری

زمانی که پیگیری درستی از مشتری خود نداشته باشید، پس کسب اطلاعات از شخصیت، موقعیتی که وی در آن قرار دارد و میزان توانمندی آن ها برای افزایش بازدهی فروش و جذب مشتری به صورت کلی از دست می رود. اینجاست که دقیقا فروش و کسب و کار شما رو به نابودی کامل است.

10. کاهش فروش و کاهش بازدهی فروشنده

به مرور زمان، فروش شما روز به روز کاهش پیدا کرده و بازدهی نخواهید داشت. این مشکل از چالش برانگیز ترین مسائل و مشکلات پرسنل می باشد. اینجاست که آن ها به دنبال دلیل بروز این مشکل هستند. در صورتی که نمی دانند سازماندهی و رسیدگی نادرست باعث بروز چنین مشکلی شده است.

11. نارضایتی مشتری به دلیل عدم پیگیری منظم

از مهمترین مشکلات پرسنل فروش چیست و مدیران سی آر ام چگونه مشکل فروش را حل می کند؟ بعد از تمام مشکلاتی که ذکر شد، بهتر است بدانید که نارضایتی مشتری از مهمترین مشکلات و نگرانی های پرسنل محسوب می شود.

در صورتی که بهتر است بدانید تمام موارد ذکر شده باعث بروز این نارضایتی شده اند. که مهمترین آن ها، پیگیری نامنظم می باشد. اینجاست که به دست آوردن رضایت دوباره مشتری کار سختی می باشد. اما مدیران سی آر ام به راحتی می توانند در این زمینه برای حل این مشکل به شما کمک کنند.

کلام آخر

با توجه به اهمیت اینکه مشکلات پرسنل فروش چیست و مدیران سی آر ام چگونه مشکل فروش را حل می کند؟ بهتر است که هر چه سریع تر برای نجات کسب و کار و فروش خود، به سی آر ام اعتماد کنید. مشاورین ما در این زمینه به تمامی سوالات شما پاسخ می دهند.