گرم کردن مشتری چیست و چه تاثیری در فروش دارد؟
گرم کردن مشتری، شاید در نظر شما ایجاد صمیمیت با آن ها باشد. اما اینطور نیست و یک اصطلاح در مدیریت فروش سی آر ام می باشد. که به شما در بهبود روند رشد فروش کمک می کند. پس بهتر است برای آشنایی با اصطلاح اینکه گرم کردن مشتری چیست و چه تاثیری در فروش دارد؟ با ما همراه باشید و به اهمیت این نرم افزار پی ببرید.
گرم کردن مشتری یا WARM UP به چه معناست؟
وقتی که صحبت از گرم کردن مشتری می شود، قطعا می پرسید که گرم کردن مشتری چیست و چه تاثیری در فروش دارد؟ بیشتر افراد در ابتدا شاید تصور کنند که منظور ایجاد صمیمیت و ارتباط بهتر با مشتری می باشد. در صورتی که این صحیح نیست و اصطلاح Warm up در واقع به معنای آماده سازی ذهن مشتری نسبت به محصول، خدمات و برند شماست.
در حالت عادی مشتریان در انبوهی از اطلاعات که توسط شرکت های فروش متنوع دریافت می کنند، غرق می شوند. این به آن ها امکان توجه به برند شما را نمی دهد و باعث می شود تا به راحتی از کنار تبلیغات شما عبور کنند و متوجه آن نشوند. بنابراین، باید بتوانید به گرم کردن مشتری بپردازید.
گرم کردن مشتری چیست و چه تاثیری در فروش دارد؟ برای گرم کردن مشتری و افزایش فروش روش های زیادی قابل اجرا می باشند که می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:
پیگیری منظم مشتریان
باید بتوانید مشتریان خود را به صورت منظم پیگیری کرده و هدف خود را به روی جذب کردن آن ها متمرکز کنید. این پیگیری باید به صورتی جذاب باشد که مشتری از آن لذت ببرد و برای او غیر قابل تحمل نباشد. در غیر این صورت، باز هم مانند سایر شرکت های تبلیغاتی شما را کنار گذاشته و توجهی نمی کند.
ارسال مطالب مختلف
بهتر است که در خصوص روند فعالیت شرکت، فروش محصولات و سایر موارد مهم برای مشتریان هدف مطالب متنوع ارسال کنید. این مطالب می توانند شامل محتواهای جذاب آموزشی در زمینه فروش و یا نوع محصولات شما باشند. به صورتی که مشتری از خواندن آن ها لذت ببرد.
گرم کردن مشتری چیست و چه تاثیری در فروش دارد؟ برای نمونه می توانید با محتواهای مجذوب کننده، مشتریان را منقلب کنید. به این صورت که اگر این محصول را نخرید، فلان مشکل برای شما ایجاد می شود. پس با خرید آن به مشکلات خود پایان دهید. این مطالب باید در خصوص محصول مدنظر شما و معرفی آن باشد.
این مطالب همچنین می توانند شامل راهکارهای جذاب، انگیزشی و سایر موارد این چنینی باشند. به صورتی که مشتری از آن ها خسته نشده و شما را دنبال کند. به صورتی که جذب شما شده و به پیامتان فکر کند و بدون توجه آن را پاک نکند.
آماده سازی ذهن مشتری
گرم کردن مشتری چیست و چه تاثیری در فروش دارد؟ روش های ذکر شده در واقع به معنای وارم یا همان گرم کردن مشتری می باشد. این روش ها باعث می شوند تا ذهن مشتری برای برند و محصول شما آماده باشد. برای درک بهتر این موضوع، به مثال زیر توجه کنید:
تصور کنید وارد مغازه ای برای خرید نوشابه کوکاکولا شده اید. درب یخچال را باز کرده و نوشابه کوکاکولا و حمید را می بینید. به نظرتان کدام نوشابه را می خرید؟ بدون شک بیشتر افراد برند کوکاکولا را می خرند. چرا که ذهن آن ها برای خرید کوکا گرم بوده و برند آن را شناخته و به راحتی اعتماد می کنند.
با این حال که برند حمید ممکن است شناخته شده بوده، ارزان تر باشد و برای سلامتی مضر نباشد. اما به دلیل شناختی که نسبت به آن وجود ندارد، قطعا مشتری به سراغ آن نمی رود.
ایجاد شناخت بیشتر نسبت به یک برند
گرم کردن مشتری چیست و چه تاثیری در فروش دارد؟ بهترین جواب برای این سوال، آماده کردن ذهن مشتری و آشنا کردن او با برند شماست. پس زمانی که مشتری با برند و محصول شرکت شما آشنا باشد، در نتیجه ذهن او گرم شده و انتخاب وی در خرید، قطعا برند شماست.
پس شناخت بالاتر و بهتر نسبت به یک برند، با روش های مختلف تبلیغاتی و پیگیری های مستمر صورت می گیرد. این باعث می شود تا مشتری نسبت به برند شما آگاه شده و به آن عادت کند. پس در ذهن او جای بیشتری نسبت به سایر برندهای ناشناخته به خود می گیرد.
CRM چگونه با گرم کردن مشتری باعث افزایش فروش می شود؟
در نهایت، بهتر است بدانید که سی آر ام است که باعث می شود تا نقش خود را برای گرم کردن مشتری و آماده سازی ذهن او به درستی اجرا کنید. در واقع این نرم افزار با روش ها و امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد، کمک می کند تا پرسنل طبق نظم و الگو خاصی با مشتری ارتباط برقرار کند.
گرم کردن مشتری چیست و چه تاثیری در فروش دارد؟ ارتباط پرسنل با مشتری باعث گرم کردن ذهن مشتری می شود. اینجاست که می توان به سی آر ام با خیال آسوده اعتماد کرد. چرا که این نرم افزار به صورت حرفه ای در این زمینه عمل می کند. پس می توانید از آن برای مدیریت کسب و کار و برند خود در بهترین شکل و به صورت حرفه ای استفاده کنید.
لازم به ذکر است که CRM در گرم کردن ذهن مشتری برای برند و محصول شما و افزایش فروش، از راهکارهای متعددی استفاده می کند. این نرم افزار یک سیستم سازماندهی شده و شخصی سازی است که به شما کمک می کند تا در سریع ترین زمان به هدف خود در افزایش فروش نزدیک تر شوید.
کلام آخر
اکنون که با اصطلاح وارم آپ یا گرم کردن ذهن مشتری آشنا شدید، پس می توانید از روش ها و راهکارهای ذکر شده به راحتی برای ارتباط بهتر با آن ها استفاده کنید. همچنین بهتر است بدانید که در این زمینه تنها مدیران سی آر ام می توانند بهترین نرم افزار را به شما معرفی کرده و کمک کنند. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.