سرنخ چیست

امروزه نرم افزار‌های هوشمند مانند CRM به کمک شرکت ها آمدند، این برنامه ها به شرکت‌ها برای جذب سرنخ(مشتری بالقوه)، دریافت اطلاعات آن‌ها و تبدیل کردن این سرنخ‌ها به مشتریان دائمی کمک زیادی می‌کند. اگر میخواهید درباره سرنخ بیشتر بدانید، مطلب زیر برای شماست.

مفهوم سرنخ در crm

سرنخ فروش در CRM

در اکثر نرم افزارهای CRM، سرنخ برای فردی (حقیقی و یا حقوقی ) مورد استفاده قرار می‌گیرد که ممکن است به مشتری بالقوه شما تبدیل شود. حتما میدانید که مشتری بالقوه به کسانی گفته می‌شود که قبلا از شما کالا خریداری کرده اند یا خدمات دریافت کرده و دوباره به شما مراجعه خواهند کرد و یا برای اولین بار می‌خواهد از شما خریدی انجام دهد. طبیعتا شما دوست دارید اطلاعات لازم درباره این مشتریان بالقوه یا سرنخ‌ها را جمع‌آوری و به شیوه‌ای مناسب مدیریت کنید. این دقیقا همان کاری است که نرم افزارهای CRM برای آن به وجود آمده‌ و در اختیار شما قرار گرفته‌اند.

مدیریت سرنخ ها

اهمیت مدیریت سرنخ‌ها در CRM به دلیل امکان تبدیل آن‌ها به مشتریان واقعی است. در حقیقت هدف از مدیریت سرنخ، دوری کردن از آشفتگی و مدیریت آسان آن‌ها است تا شما بتوانید از این طریق فرصت‌های فروش یا خدمات بهتری را ایجاد کرده و درآمدتان را بالا ببرید. به کمک سیستم های crm و مدیریت سرنخ فروش شما میتوانید مشتریان و فروش خود را افزایش دهید. سیستم های crm مدیریت سرنخ را برای شما آسان میکنند. برای بررسی این موضوع در ادامه با ما همراه باشید.

اهمیت سرنخ فروش

سرنخ فروش، اولین و مهم‌ترین مرحله در فروش و رشد کسب و کار شما است. افرادی که برای جسجوهای خود در اینترنت هستند میتوانند سرنخ های خوبی برای شما باشند ، دراینصورت این سرنخ ها می‌توانند میزان فروش شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. البته باید این نکته را درنظر داشته باشید که چیزی که باعث مهم بودن سرنخ ها میشود بازاریابی خوب تیم فروش هست. تیم فروش با کمک CRM و با تبدیل سرنخ ها به فرصت فروش، از آنها مشتریان واقعی میسازند.

منابع سرنخ فروش

طبق آماری که Google analytics اعلام کرده، موارد زیر میتوانند منابع سرنخ فروش باشند:

  • به طور مستقیم: زمانی که سرنخ فروش مستقیما با شما ارتباط میگیرد.
  • شبکه‌های اجتماعی: زمانی که سرنخ از طریق شبکه های اجتماعی با شما آشنا شده و از آنجا با شما ارتباط بگیرد.
  • همکاری در فروش: زمانی که سرنخ فروش قبلا با شما همکاری داشته و قصد دارد مجدد با شما همکاری کند.
  • تبلیغات: زمانی که سرنخ فروش تبلیغات شما را ببیند و قصد ارتباط بگیرد.

 

خوشبختانه مدیران CRM دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی است که می‌تواند اطلاعات سرنخ ها را برای شما مدیریت کند و حتی در انجام اقدامات مختلف مثل اس ام اس مارکتینگ به شما کمک کند. نرم‌افزار مدیران CRM به ساده‌سازی فرآیند مدیریت سرنخ های شما کمک می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که مشتریان بالقوه‌‌ی ارزشمند شما از بین نمی‌روند.

با استفاده از CRM می‌توانید به سرنخ‌ فروش امتیاز دهید. تمام اطلاعاتی را که از یک سرنخ دارید با همکارانتان به اشتراک بگذارید، زمان پاسخگویی و سایر معیارها را بهبود ببخشید و با چند کلیک گزارش‌هایی در مورد مشتریان ایجاد کنید.

.