خرید سی آر ام ( CRM ) :

خرید سی آر ام یکی از مهمترین تصمیمات سازمانی است چرا که ابزاریست که در پیشرفت سازمان تاثیر بالایی خواهد داشت

تاثیر در:

نظام بازاریابی : آماده سازی مشتری برای خرید

نظام فروش : پیگیری مشتری تا رسیدن به فروش

نظام پشتیبانی : پیگیری مشتری تا به وفادارسازی مشتری

 

خرید سی آر ام ها را از چند منظر در امکانات می توان بررسی کرد

1- امکانات اولیه و عادی

2- امکانات خاص

امکانات اولیه، بر مقدمات و امکانات پیش فرض سی آر ام ها تکیه دارد که شرط لازم است اما شرط کافی نیست
اما مدیرانی که سی ار ام را انتخاب میکنند در واقع در حال انتخاب ریل حرکتی سازمان خود برای حداقل 5 سال اینده هستند در نتیجه بدنبال سیستمی هستند که دارای 2 مشخصه بسیار مهم باشند:

1- انعطاف پذیری

2- قابلیتهای شخصی سازی

تا بتوانند استراتژی ها و مدل های بازاریابی و فروش خود را طراحی کنند

 

CRM ساده  و ارزان :

بسیاری از سی آر ام ها امکانات ساده سی ار ام را دارا هستند که می توانند برای شروع کسب و کارهای ساده راهگشا باشند اما برای ادامه کافی نیستند. چرا که دارای قابلیت های انعطاف پذیر و شخصی سازی های گسترده را ندارند.

این نوع سی ار ام ها عموما هزینه اولیه پایینی دارند و جز ارزانترین CRM ها هستند اما در بلند مدت هزینه تغییر و جابجایی بالایی را ایجاد میکنند و صرفا برای کسب و کارهای با عمر کوتاه یا تعداد پرسنل کم قابل استفاده هستند
این نوع CRM ها بدلیل عدم قابلیت شخصی سازی و موتورهای مورد نیاز، مانند موتور شخصی ساز، موتور گردش کار، موتور گزارش ساز و … عموما ساده تر هستند و راه اندازی اولیه آنها ساده تر است

 

CRM پویا  با قابلیت شخصی سازی :

اما در مقابل CRM های ساده و ارزان ، سی ار ام های پویا با قابلیت های شخصی سازی و انعطاف پذیری وجود دارند که برای مدیران با تفکر توسعه ای ساخته شده اند و در نتیجه مجهز به موتورهای شخصی ساز و انعطاف پذیر شده اند که بدلیل وجود امکانات ، در ابتدای کار سادگی کمتری دارند اما در کلان برای انواع تفکر مدیریتی قابل استفاده می باشند و امکان پیاده سازی انواع مدلها را دارند.

این سی ار ام ها اغلب دارای هزینه اولیه بالاتری هستند اما در بلند مدت هزینه به مراتب پایین تری دارند و نیاز به تغییر سی ار ام را به حداقل می رسانند، تعداد مشکلات بیشتری را پوشش میدهند،
نیازهای مدیریتی و پرسنلی از جمله شخصی سازی های دلخواه ، گزارش سازی های دلخواه ، ایجاد گردش کارهای دلخواه و …  را در حجم وسیعی پوشش میدهند.

این نوع سی ار ام ها برای مدیران آینده نگر بشدت جذاب می باشد چرا که با یک بار سرمایه گذاری ، قابلیت استفاده سالهای سال را خواهد داشت

در واقع سی ار ام هایی که امکان انعطاف پذیری و شخصی سازی کمی دارند و موتورهای گردش کار و … ندارند بیشتر برای تفکر کارمندی جذاب است چرا که به مقوله سادگی صرفا توجه دارد

اما سی ار ام هایی که قابلیت انعطاف پذیری و شخصی سازی دارند و دارای موتورهای گردش کارو گزارش ساز و … هستند، علاوه بر کارمندان با تفکر مدیریتی، برای خود مدیران جذاب هستند چرا که قابلیت اجرای تفکرات کلان را دارا هستند

پس برای انتخاب یک CRM ، اولین چیزی که موثر است ، تفکر و جهان بینی مدیر سیستم است چرا که مدیرانی که “تفکر کارمندی” دارند بر روی سادگی صرفا تاکید دارند و مدیرانی که “تفکر مدیریتی” دارند علاوه بر سادگی، بر کارایی و تغییرات آینده هم تاکید دارند

 

3 شاخصه برای انتخاب CRM خوب و کاربردی :

حال برای انتخاب سی ار ام 3 مولفه را باید بررسی کنید

1- CRM چه مشکلاتی را حل میکند

2- CRM چه کاربردی دارد؟

3- CRM چه امکاناتی دارد؟

اولین مولفه برای انتخاب crm خوب:

برای خرید سی آر ام باید بدانید که چه مشکلاتی دارید و بدانید که آیا CRM توانایی حل مشکلات فعلی و مشکلات آتی شرکت شما را دارد؟

دومین مولفه برای انتخاب سی آر ام مفید:

اینست که بدانید چه کاربردهایی برای شما می تواند داشته باشد. هر چه سی آر ام کاربردهای بیشتری داشته باشد ، در بلندمدت سود بیشتری به شما خواهد رساند

سومین مولفه در انتخاب CRM:

امکانات CRM است . باید بدانید که سی آر ام چه امکاناتی دارد تا بتوانید حداکثر استفاده را از CRM ببرید

 

نتیجه گیری :

بسیار ای از امکانات سی آر ام ، امکان پیش فرض این نوع سیستم ها می باشد . نکته ای که باعث تفاوت در سی ار ام ها می شود ، قابلیتهای شخصی سازی می باشد چرا که مدیران سیستم ها همواره در حال بهینه سازی مدل های بازاریابی ، فروش و پشتیبانی هستند.

پس اگر دسترسی به ابزار و سی ار ام ی داشته باشند که امکان انعطاف پذیری و تغییرات گسترده را داشته باشد، می توانید به نتایج جذابتری برسید

 

پیشنهاد ما: 

ModiranCRM دقیقا همان سی آر ام یست که هم امکان انعطاف پذیری  و هم امکان توسعه پذیری بدون نیاز به برنامه نویس را در خود دارد 

و با خرید سی آر ام از ModiranCRM و تهیه نسخه مادام العمر آن ، یکبار برای همیشه مشکل مدیریتی خود را حل نمایید

می توانید پیش از خرید با پرکردن فرم مشاوره و درخواست دموی رایگان با امکانات و کاربردهای “مدیران سی آر ام” آشنا شوید تا از خرید خود لذت ببرید

 

  

مشاوره رایگان CRM

برای مشاوره رایگان سی آر ام ، لطفا اطلاعات را  کامل نمایید.

دموی رایگان سی آر ام