CRM یک ابزار با کاربرد زیاد برای مدیران می باشد. از آنجایی که کارخانه ها نیز دارای بخشهای مختلف مدیریتی هستند، بنابراین CRM در کارخانه جات بسیار کاربردی می باشد. چرا که CRM در تمامی بخش های مدیریتی کارخانه قابل استفاده می باشد. اما ممکن است بسیاری از افراد در خصوص مزایای CRM در کارخانه جات اطلاعات لازم را نداشته باشند. بنابراین قصد داریم در این مقاله در خصوص کاربردهای نرم افزار CRM در کارخانه ها توضیحات لازم را ارائه دهیم. بنابراین اگر قصد دارید مدیریت کارخانه را در تمامی سطوح به آسانی و با دقت بالا انجام دهید، چند دقیقه بر روی این مقاله تامل کنید و تا انتها مطالعه نمایید.

 

اهمیت مدیریت کارخانه و استفاده از CRM

هر کارخانه از چندین بخش مختلف اعم از بخش تولید، بخش حسابداری، کنترل موجودی و انبار، کنترل کیفیت و سایر بخش ها تشکیل شده است. هرکدام از این بخش ها در کارخانه دارای مدیریتی جداگانه می باشد که باید بر اقدامات انجام شده نظارت کنند و مشکلات را بررسی و رفع نمایند. تمامی این مدیران نیز باید مدیریت شوند. بنابراین دقت در پایین ترین سطح مدیریت باید وجود داشته باشد تا مدیریت در سطوح بالا نیز به درستی انجام شود.

وجود نیروهای زیاد و مختلف در کارخانه یکی دیگر از دلایل استفاده از CRM در کارخانه جات می باشد. چرا که بررسی اقدامات کارکنان در تعداد بالا کار آسانی نخواهد بود و مدیران سطوح بالاتر باید بتوانند گزارشات تهیه شده را به راحتی دریافت کنند و بر اساس آن ها تصمیم گیری های اساسی را انجام دهند. بنابراین وجود یک نرم افزار جامع مدیریتی برای هر کارخانه ای واجب می باشد. البته می توان از ابزارهای مدیریتی مختلفی در کارخانه استفاده کرد ولی هرچه تعداد نرم افزارها کمتر ولی جامع تر باشد، دقت در ثبت اطلاعات و مدیریت بیشتر خواهد شد.

 

قابلیت های CRM برای کارخانه ها

مدیران CRM یک نرم افزار جامع مدیریتی است که در هر حوزه و کسب و کاری مورد استفاده قرار بگیرد، تمامی نیازهای مدیران را برای مدیریت مجموعه خود برطرف می کند. بنابراین مدیران کارخانه می توانند با کمک این نرم افزار تمامی کارهای مدیریتی خود را مدیریت کنند و بررسی های خود را با آسانی انجام دهند. چرا که CRM (سی آر ام) اطلاعات را نیز به صورت جامع جمع آوری می کند.

ثبت گزارشات کارخانه در CRM

یکی از مهم ترین اطلاعات در هر کارخانه ای اسناد مربوط به گزارشات می باشد. چرا که گزارشات تاثیر زیادی در نحوه ی تصمیم گیری و پیشبرد اهداف دارد. بنابراین گزارشات باید به صورت دقیق و همراه با جزئیات ثبت و نگه داری شود. همچنین گزارشات باید به گونه ای باشند که در هر زمان نیاز بود، مدیر کارخانه بتواند به آن ها دسترسی داشته باشد و از آن ها استفاده کند.

مدیران کارخانه می توانند با بررسی گزارشات مشکلات موجود در کارخانه را پیدا کرده و در جهت رفع آن ها دستورات لازم را برای رفع آن ها صادر کند. هرچه میزان دقت گزارشات بیشتر باشد، مشکلات موجود در کارخانه سریع تر رفع خواهد شد که این اتفاق با سی آر ام قابل انجام است. یکی دیگر از مزیت های CRM در کارخانه ها در خصوص ثبت گزارشات، امنیت آن می باشد. امنیت CRM به گونه ای است که دسترسی هر فردی در کارخانه قابل تنظیم می باشد.

 

ثبت اطلاعات افراد مرتبط با کارخانه در CRM

مدیران کارخانه ها و یا کارمندان آن روزانه با افراد زیادی سر و کار دارند. بنابراین لازم است تا با افراد از طریق راه های مختلفی ارتباط برقرار کنند. از جمله این راه ها می توان به تماس تلفنی، ارسال پیامک، ایمیل و یا فکس می باشد. اما برقراری ارتباط افراد مشغول در کارخانه ممکن است با چالش هایی مواجه شود. در نتیجه لازم است تا ابزاری باشد که چالش های موجود در برقراری ارتباط را رفع نماید.

در نرم افزار CRM (سی آر ام) می توان تمامی اطلاعات افراد را ثبت کرد و در هر زمان که نیاز باشد از آن ها استفاده کرد.